DANIEL FERREIRA     CRIAÇÃO + PESQUISA
Diálogos MissionMaker artigos

Os dois artigos apresentados aqui resultaram do meu trabalho no projeto Playing Beowulf durante meu período de pesquisa na London Knowledge Lab (Institute of Education UCL). Este projeto envolve o desenvolvimento de um aplicativo para criação de jogos baseados no poema épico anglo-saxão Beowulf. Fiz diversas análises de estudos de caso dos videogames criados durante o workshop piloto do projeto, em Outubro de 2014, além de entrevistar os seus criadores.

– Leia mais sobre o projeto Playing Beowulf aqui.
– Meu trabalho no LKL também resultou em um artigo teórico mais longo (aqui).

Nota: os artigos estão hospedados no site da DARE.

A MissionMaker Case Study

(Versão em português ainda não disponível para este texto)

This is a case study of an adventure created in MissionMaker, a videogame authoring tool for creative learning. This text is based on an analysis of the game and its creative process, as well as a conversation with its creator. The objective is to bring new insights about the MissionMaker software and its applications in education and research.

(Download: pdf, Nov. 2014, em inglês)

MissionMaker Conversations

(Versão em português ainda não disponível para este texto)

This document is based on a series of conversations with participants of the Beowulf Workshop. Rather than a direct transcript, this text is an attempt to register and organize the most relevant information gathered in the conversations, and to present some general considerations and recurring topics.

(Download: pdf, Dec. 2014, em inglês)

Referências

FERREIRA, Daniel Peixoto. Beowulf Workshop: A MissionMaker Case Study. DARE website. Nov. 2014a.
______. Beowulf Workshop: MissionMaker Conversations. DARE website. Dec. 2014b.


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