DANIEL FERREIRA     CRIAÇÃO + PESQUISA
Diálogos MissionMaker artigos| 01/12/2014

Os dois artigos apresentados aqui resultaram do meu trabalho no projeto Playing Beowulf durante meu período de pesquisa na London Knowledge Lab (Institute of Education UCL). Este projeto envolve o desenvolvimento de um aplicativo para criação de jogos baseados no poema épico anglo-saxão Beowulf. Fiz diversas análises de estudos de caso dos videogames criados durante o workshop piloto do projeto, em Outubro de 2014, além de entrevistar os seus criadores.

– Leia mais sobre o projeto Playing Beowulf aqui.
– Meu trabalho no LKL também resultou em um artigo teórico mais longo (aqui).

Nota: os artigos estão hospedados no site da DARE.

A MissionMaker Case Study

(Versão em português ainda não disponível para este texto)

This is a case study of an adventure created in MissionMaker, a videogame authoring tool for creative learning. This text is based on an analysis of the game and its creative process, as well as a conversation with its creator. The objective is to bring new insights about the MissionMaker software and its applications in education and research.

(Download: pdf, Nov. 2014, em inglês)

MissionMaker Conversations

(Versão em português ainda não disponível para este texto)

This document is based on a series of conversations with participants of the Beowulf Workshop. Rather than a direct transcript, this text is an attempt to register and organize the most relevant information gathered in the conversations, and to present some general considerations and recurring topics.

(Download: pdf, Dec. 2014, em inglês)

Referências

FERREIRA, Daniel Peixoto. Beowulf Workshop: A MissionMaker Case Study. DARE website. Nov. 2014a.
______. Beowulf Workshop: MissionMaker Conversations. DARE website. Dec. 2014b.


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